Onze diensten, ons terrein

Voor al onze diensten geldt: we achterhalen de kern van het vraagstuk
en vinden samen een toepasbare oplossing.

null

Dienst- & productverbetering

User Experience Design

Onderzoek

Strategie

Customer Journey Mapping

Visual Changemaking & Training

null

Innovatie

Mobile & Web oplossingen

Interface & interaction design

Prototyping1

null

Branding

Corporate identity

Content strategie & creatie

Een aantal van onze expedities

Een efficiënter productieproces

Het ontwerp van de Essity-app begon bij het achterhalen en uitwerken van de gebruikersinteractie en is uiteindelijk uitgewerkt tot een volledig klikbaar prototype. Dit heeft geresulteerd in een app die aansluit bij de wensen van alle typen gebruikers. Dankzij de app kan het bedrijf de ombouw van productielijnen nu op een effectieve wijze aansturen en doorvoeren.

De RDW-app gebruiksvriendelijk maken

Een analyse van de bestaande RDW-app heeft geresulteerd in een nieuw ontwerp. De app is verbeterd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, functionaliteiten en uitstraling. Met de RDW Voertuig-app biedt RDW kentekeninformatie op een gebruiksvriendelijke en intuïtieve manier aan alle Nederlanders aan.

Informatie speels in beeld brengen

Historische of culturele informatie hoeft helemaal niet saai te zijn! Met de ontwikkeling van de Spacetime Layers app wordt locatie-afhankelijke informatie op een speelse wijze in beeld gebracht. De informatie bereikt de gebruiker op het juiste moment én letterlijk op de juiste plaats.

Het versimpelen van een complex systeem

Het juiste design kan een ingewikkeld systeem vergemakkelijken. Dankzij de Scaffolding-app werkt Bilfinger nu met overzichtelijke digitale werkbonnen voor steigerbouw werkzaamheden. Het ontwerp van deze app maakt het mogelijk om op een smartphone of tablet alle informatie over een bepaald project in één digitaal dossier up-to-date te houden. Administratie en facturering is grotendeels geautomatiseerd. Snel, efficiënt en foutloos.

Visual-Changemaking-500x375

Visual Changemaking, een andere manier van communiceren

Beelden en visuele weergaves zorgen voor een andere manier van verbinding en overzicht. Door bijvoorbeeld complexe processen of vergaderingen te visualiseren verbind je de mensen op een andere manier met de content dan wanneer je dit met tekst doet. Het helpt om de boodschap beter over te brengen en zorgt voor meer energie. De Visual Changemaking methode maakt het gemakkelijker de dialoog aan te gaan en is in vergelijking met passieve vergaderingen juist erg creatief, verfrissend en leuk.

workshops-500x375

Onze kennis delen in workshops

Onze kennis over gebruiksvriendelijk ontwerp delen we graag in workshops. Interactieve sessies die we afstemmen op het gebied waarin de klant zich graag wil ontwikkelen.

Gebruikersonderzoek-500x375

Het uitvoeren van gebruikersonderzoek

Gebruikersonderzoek biedt inzicht in de doelgroep. Middels verschillende methoden onderzoeken we het gedrag en de behoefte van de doelgroep. Deze kennis staat aan de basis van een product of dienst waar de gebruiker blij van wordt.

CustomerJourneyMapping-500x375

De gebruiker begrijpen met de Customer Journey Mapping methode

Een gebruiksvriendelijk product ontstaat pas wanneer de wensen van de gebruiker overzichtelijk in kaart zijn gebracht. Customer Journey Mapping is een praktische methode om in de belevingswereld van de gebruiker te duiken zodat uiteindelijk een oplossing aangeboden wordt waar de gebruiker echt blij van wordt.

Meer weten?

Heb je aanvullende wensen of vragen over het gebruik van experience design binnen jouw organisatie? Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op.